Du har som hovudregel rett til informasjon om, og innsyn i opplysningar om deg sjølv.
- kva opplysningar som er lagra om deg
- kva opplysningane skal brukast til
- korleis kommunen har fått tak i opplysningane
- kven som har eller har hatt tilgang til opplysningane
Innsynsretten gjeld ikkje dersom:
Du kan òg be om innsyn i korleis kommunen behandlar personopplysningar generelt og om sikringsstiltak knytt til bruken av dine personopplysningar.
Du kan berre be om innsyn i personopplysningar om deg sjølv,
eigne barn under 15 år og personar du handlar på vegne av med fullmakt.
Kommunen kan ikkje krevja betalt for innsyn i personopplysningar.
Personopplysningsloven kap. 2 (Alminnelige regler for behandling av personopplysningar)
Rett til innsyn (Datatilsynet)
Personopplysningsloven kap 4 (Unntak frå retten til informasjon)
Forvaltningsloven §§ 18 – 18d (Parten sin rett til å gjera seg kjend med dokument i saka)
Helseregisterloven kap. 4 (Informasjon, innsyn, retting, sletting og sperring)
Pasient- og brukerrettighetsloven kap. 5 (Rett til journalinnsyn)
Kontakt kommunen om du ønskjer innsyn, vil endra, sperra eller sletta dei registrerte opplysningane om deg. Du må gje nok opplysningar til at kommunen kan identifisera deg. Blir ikkje opplysningane retta eller sletta, kan du be om at din kommentar blir registrert saman med opplysningane.
Kommunen har plikt til å svara deg raskt og seinast innan 30 dagar. Dersom me ikkje klarar å halda denne fristen, skal du få skriftleg melding med grunngjeving og opplysningar om når me forventar å kunna svara deg.
Om kommunen nektar deg innsyn i opplysningane, får du skriftleg svar med grunngjeving.
Ved avslag på innsyn har du høve til å klaga. Du kan òg klaga om kommunen avslår ønsket ditt om retting eller sletting av opplysningar. Klagefrist er tre veker frå du får kommunen si avgjerd. Du må grunngje klagen. Kommunen kan gje deg rettleiing om du har behov for det.
Send klagen til:
Kvam herad
Grovagjelet 16
5600 Norheimsund.
Du kan óg senda klagen elektronisk. Me ynskjer då at klagen vert sendt via eDialog.
Kommunen vil vurdera om det er grunn til å gjera endringar. Dersom avgjerda ikkje vert endra, sender kommunen klagen din vidare til Statsforvaltaren (tidl. Fylkesmannen).
Kommunen har plikt til å senda personopplysningar til deg på ein sikker måte. Sensitive personopplysningar skal ikkje sendast med vanlig ukryptert e-post.
Kvam herad brukar SvarUT.
Rett til informasjon og innsyn (Datatilsynet)